Welkom in onze winkel

Winkelen bij Allergenen Consultancy is eenvoudig, snel geregeld én geleverd. 

Uit voorraad leverbaar

Veel producten hebben wij op voorraad. De voorraadstatus wordt in groene tekst aangegeven in de webshop.

Andere producten zijn binnen enkele dagen leverbaar.

Hoewel de voorraadstatus op de website actueel gehouden wordt, is het in uitzonderingssituaties mogelijk dat een product toch net uitverkocht is. In dat geval zal uw bestelling iets langer op zich laten wachten, maar normaal gesproken binnen 3 tot 5 werkdagen geleverd worden.

Voor 12 uur besteld, de volgende dag in huis

De producten welke op voorraad zijn worden -indien voor 12 uur besteld, de volgende werkdag geleverd op adressen in Nederland én België. Wij doen ons uiterste best om elke bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. We zijn voor een deel wel afhankelijk van externe partijen, waardoor de bezorging in een enkel geval vertraagd kan zijn.

Levering op factuur achteraf

Bedrijven kunnen kiezen om de factuur te ontvangen na levering van de bestelling. 
Deze factuur wordt als PDF per email gestuurd naar het opgegeven emailadres. Dit is sneller, makkelijker én beter voor milieu. Wanneer binnen uw organisatie voor facturen een speciaal emailadres bestaat of deze facturen aan een andere persoon gemaild moeten worden, kunt u dit emailadres apart invullen tijdens het bestelproces.

Als u toch liever een factuur per post ontvangt, geeft u dit dan aan in het opmerkingenveld bij het afronden van uw bestelling.
Digitale producten worden uitsluitend verstuurd na ontvangst van uw betaling.

Betrouwbaar online betalen

Aankopen in de webshop kunnen direct betaald worden met iDeal (Nederlandse klanten) of Bancontact/ Mister Cash, Belfius, KBC/CBC betaalknop (Belgische klanten). 
De betaling vindt plaats via een beveiligde verbinding van onze partner voor betalingsverkeer Mollie. Websites die over deze beveiliging beschikken zijn herkenbaar aan het gesloten slotje en de https:// in de adresbalk. 
Mollie verzorgt de financiële afwikkeling en int de betaling waardoor de naam Stichting Mollie Payments ook vermeld wordt op uw rekeningafschrift. Mollie is een grote en betrouwbare aanbieder van online betalingsverkeer.

Gratis levering vanaf €199 ex. BTW

Bij een totaal orderbedrag vanaf €199, exclusief BTW, wordt uw bestelling gratis geleverd. Daaronder brengen wij verzend- en administratiekosten in rekening. Deze kosten worden in uw winkelmandje weergegeven. De tarieven zijn:
Binnen Nederland: brievenbus €4,95, pakket €8
Binnen Europa: brievenbus €8,95, pakket €14

Gratis advies over toepassing testen

Graag helpen wij u bij de keuze voor de juiste test. Ook kunt u ons raadplegen voor interpretatie van de resultaten.
Dit kan telefonisch of per email. Uitgebreidere adviezen (langer dan 15 minuten) vinden plaats op basis van het consultancy-tarief. Hierover wordt u vooraf geïnformeerd.

Betrouwbare testen 

Alle producten die wij leveren, zijn door ons geselecteerd op basis van strenge kwaliteitscriteria. Graag adviseren wij u over de juiste toepassing van de test voor betrouwbare en zinvolle resultaten.
De allergenensneltesten zijn zeer betrouwbare testen, vergelijkbaar met ELISA-testen die door externe laboratoria uitgevoerd worden. Er heeft een uitgebreide validatie op diverse producten plaatsgevonden. Om zeker te zijn dat uw specificieke product niet stoort in de test en meetbaar is, raden wij aan om éénmalig een eigen validatie uit te voeren. Deze validatie is bedoeld om vast te stellen dat geen vals positief of negatief resultaat verkregen wordt.
Bij levering ontvangt u een uitgebreide handleiding waarin beschreven is hoe u een eigen validatie uitvoert. Uiteraard kunnen wij dit ook voor u verzorgen.

Bezorging en retouren

Uw pakket wordt verstuurd met de pakketdienst GLS. U ontvangt op de dag van verzending een email op het opgegeven emailadres met een Track & Trace nummer zodat u uw pakket kunt volgen tot en met het afleveren van uw bestelling. 
Pakketten worden niet op zaterdag en zondag verstuurd en/of afgeleverd.

Een bestelling kan binnen twee weken geretourneerd worden. Neem daarvoor altijd vooraf contact met ons op. Zorg ervoor dat producten die koel moeten blijven tijdelijk gekoeld bij u worden opgeslagen. Bij foutieve leveringen of kwaliteitsafwijkingen zorgen wij voor het ophalen van het pakket. In overleg zullen we een passende oplossing aanbieden.
In gevallen waarbij u om andere redenen van de koop afziet, zullen wij u vragen om het pakket naar ons terug te sturen. De verzendkosten van de retourzending zijn in dat geval voor uw rekening.
Gebruik bij ophalen of terugsturen altijd de originele omdoos en verzend geen producten in de directe verpakking.
Beschadigde, gebruikte of ongekoelde producten kunnen wij niet crediteren. Ook digitale bestanden worden niet retour genomen.
Bij ontvangst beoordelen wij de producten. Wanneer deze in goede staat zijn, ontvangt u van ons een creditfactuur.

Contact opnemen